Radka Lankašová

Plastovo-pytlový experiment

7. 09. 2010 11:41:00
V Liberci se standardně třídí papír, sklo, PET lahve a kartony tetrapak. Magistrát města přišel v květnu letošního roku s novinkou ve třídění odpadu. Zdarma nabízí občanům žlutý plastový pytel o obsahu 120 litrů, prostřednictvím něhož mohou recyklovat kelímky od potravin, kosmetiky, lahve od čistících a úklidových prostředků, mikrotenové obaly a igelitové tašky, drobné plastové předměty, např. hračky.

K tomuto kroku se město rozhodlo po ukončení nádobového sběru v roce 2009. „Popelnice na směsný plast se bohužel neosvědčily, protože znečištění odpadu činilo až 75 %, proto nyní separujeme pouze kartonové obaly, a občanům, kteří chtějí třídit směsné plasty je nabídnuta alternativa v podobě plastových pytlů. Odevzdaný odpad vykazuje minimální znečištění, proto budeme v systému sběru směsných plastů do pytlů pokračovat,“ uvedl Bc. Martin Korych, tiskový mluvčí magistrátu.

Do dnešního dne bylo občanům města rozdáno 420 pytlů, z toho jich bylo zatím odevzdáno 350 do sběrných dvorů v Ampérové ulici a na Tř. M. Horákové, kde je také možnost jejich vyzvednutí.

Zajímalo mne, jak dlouho mi potrvá vyprodukovat 120 litrů plastového odpadu, proto jsem si pro pytel na libereckou radnici zašla (kancelář 308 ve 3.p.). Poctivě jsem třídila a v zájmu objektivity jsem se o něj s nikým nedělila. Jednotlivé kelímky jsem vkládala do sebe, aby byl naplněn co nejefektivněji. Ekvivalent malé popelnice (120 l) jsem separovala přesně tři měsíce.

prazdny.jpg

Autor: Radka Lankašová | karma: 18.84 | přečteno: 4030 ×
Poslední články autora