Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VÁNOČNÍ BLOG - Dárek nedárek

Letos v únoru jsem byla na pracovně-soukromém pobytu v Keni. Měla jsem možnost poznat ji  opravdu zblízka, vidět její krásu i bolest.

Pohybovala jsem s pracovníky z neziskovek v hlavním městě Nairobi a Kisumu, které leží u Viktoriina jezera. Viděla jsem prostřednictvím jejich organizací a aktivit odvrácenou tvář Afriky – chudobu nepředstavitelných rozměrů, hlad; nemoci moderní i ty, které mám spojené s hodinami dějepisu a středověkem, tam jsou každodenní realitou, pro stovky Keňanů bohužel velmi fatální a tragickou. Navštívili jsme několik škol, do kterých děti skutečně rády chodí (ne každé má totiž to štěstí). Dostanou tam nejen vzdělání, ale i jídlo (v těch, co jsme byli).

V Keni jsem si uvědomila, v jakém luxusu žiji. Od návratu jsem vděčná za to, co mám. Každé ráno teď děkuji za přístup k pitné, nezávadné vodě a že jí z kohoutku teče dostatek, kdykoli si vzpomenu. Těch díků bylo v průběhu roku hodně.

Přišel advent a s ním „pomáhání“ Ježíškovi s dárky. Pořizovala jsem, co si mí blízcí přáli a napsali Ježíškovi v dopise, také to, co jsem si myslela, že by je potěšilo.

Posledních několik let jsem dávala dárek dětem z dětského domova v rámci akce Strom splněných přání. Vylosovala jsem si dopis, přečetla si ho, srdce se mi vždy sevřelo, protože mnohdy to bylo pro mě jen „malé“ přání, pro autora či autorku dopisu však bylo velké. Zašla jsem pak do obchodu a koupila, co si děti přály. Hezky jsem to zabalila a odnesla zpět k dobré duši, která to dětem předala.

Letos jsem se rozhodla, že vynechám Strom splněných přání, ale přesto dětem pomohu, a přizvu k tomu celou rodinu. Sedla jsem k internetu a věnovala své rodině Skutečný dárek. Je to akce organizace Člověk v tísni, kdy si můžete vybrat konkrétní projekt ze čtyř oblastí -  Zdraví, Školství, Obživa, Pitná voda. Zvolila jsem program Školství, protože věřím, že vzděláním se může mnoho věcí změnit, viděla jsem na to vlastní oči v únoru v Africe.

Až si budeme rozbalovat pod stromečkem dárky, jeden z nich bude list A4, darovací certifikát, který mi už přišel od Člověka v tísni. Udělám tak radost nejen své rodině, ale i deseti africkým dětem, které si díky nám budou moci ve škole tužkou zapsat do sešitů, co se jim bude jednou v životě hodit. Ono někdy málo na jednom na kontinentě znamená moc na jiném.

Autor: Radka Lankašová | pondělí 19.12.2011 23:42 | karma článku: 12,29 | přečteno: 880x
  • Další články autora

Radka Lankašová

Buddy program a jeho výsledky

Nedávno jsem školila šikovné kosmetičky na time management a prokrastinaci. Účastnice byly z celé České republiky, neznaly se.

12.4.2017 v 13:10 | Karma: 14,42 | Přečteno: 420x | Diskuse| Ona

Radka Lankašová

Využití myšlenkové mapy při prezentaci

Pro spoustu lidí se slovo prezentace rovná powerpointové slidy. Ty mohou být různé kvality – zasekané textem natolik, že vás chytá pomalu psotník, jen se na ně podíváte, natož abyste je četli.

1.4.2017 v 8:49 | Karma: 10,81 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ekonomika

Radka Lankašová

Park v centru Liberce? Blýská se na zelené časy.

Mám ráda přírodu a v centru Liberce mi chybí. Okolo města je zeleně dost, ale uvnitř města najít strom a květinu je téměř zázrak. Zašla jsem včera za primátorem Tiborem Batthyánym v rámci setkání s veřejností.

27.1.2016 v 16:15 | Karma: 7,99 | Přečteno: 242x | Diskuse| Liberec

Radka Lankašová

Jednou denně jinak

Nový rok je tu a s ním i naše touha, přání a dostatek energie začít jinak. Alespoň s něčím. Klasikou jsou zhubnout, naučit se jazyk a přestat kouřit.

11.1.2016 v 14:30 | Karma: 6,80 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ona

Radka Lankašová

6 tipů, jak pracovat opravdu produktivně

Pondělní ráno, vlastně jakékoli ráno, na seznamu máte hodně úkolů. Některé jsou fajn, těšíte se na ně, ale pár jich patří do kategorie "totální pruda". Přesto je potřebujete, chcete nebo musíte udělat všechny. Jak na to?

18.5.2015 v 10:00 | Karma: 7,76 | Přečteno: 275x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO bylo pro zvýšení věku pro odchod do důchodu, nelíbil se způsob, ukázal zápis

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  15:03

Aktualizujeme Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

Za pomoc známým s daňovými podvody dostal šéf finančního úřadu podmínku

24. dubna 2024  15:01

Krajský soud v Brně ve středu opětovně uložil podmíněný a také peněžitý trest bývalému řediteli...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schválila vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno 

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Migrace naruby: Američané se stěhují za levnějším životem do Mexika

24. dubna 2024

Premium O mexicko-americké hranici se toho napsalo spoustu a s každými americkými volbami je proud...

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1764x
Jsem volnočasová cestovatelka, milovnice lidí a brambor na loupačku.

Seznam rubrik